Naukowcy z laboratorium narodowego Brookhaven DoE (Departamentu Energii USA) oraz uniwersytetu Columbia opracowali metodę uzyskania włókien i nanorurek węglowych z dwutlenku węgla. Podczas reakcji powstaje również wodór, który wykorzystać można jako paliwo alternatywne.
Jednym z największych wyzwań dla robotyków jest skonstruowanie czujników tak czułych, jak opuszki ludzkich palców. Dotąd typowym chwytakom robotów nie można bez ryzyka powierzyć np. przeniesienia jajka. Nie udaje się sztucznie zastąpić miękkości ludzkich palców. Umiejętności manualne łatwe dla ludzi na razie są dla robotów niewykonalne.
Wiele laboratoriów na świecie pracuje nad usprawnieniem akumulatorów litowo-jonowych. Newralgicznym punktem jest w nich konstrukcja elektrod. Dotychczas produkowane na wielką skalę akumulatory są szczególnie uciążliwe w przypadku samochodów elektrycznych, przede wszystkim pod względem długiego czasu ładowania.
Hyundai Motor Company i Kia Corporation zaprezentowały nową technologię opon zintegrowanych z łańcuchami śniegowymi, która ułatwia zachowanie bezpieczeństwa w zimowych warunkach jazdy. Koła zintegrowane z łańcuchami śniegowymi wykorzystują moduły ze specjalnego stopu z pamięcią kształtu, umieszczone wewnątrz koła i opony. Po otrzymaniu impulsu elektrycznego moduły te wysuwają się, pełniąc rolę „łańcucha śniegowego”.
Specjalistyczny portal inżynierski dla osób zaangażowanych w tworzenie produktów – maszyn, urządzeń, mechanizmów, podzespołów, części, elementów itd. – od koncepcji do ostatecznego wykonania.