Sprawniejsze, tańsze i lżejsze ogniwa są bardzo istotne nie tylko w elektromobilności. W wielu placówkach naukowych na całym świecie trwają intensywne prace nad nowymi rozwiązaniami lub udoskonalaniem już istniejących. Kalifornijski uniwersytet San Diego wraz z LG Energy Solution po raz kolejny rozpoczął analizowanie anod krzemowych, których gęstość energii jest dziesięciokrotnie większa niż stosowanych powszechnie grafitowych.
Dotąd w przeprowadzanych reakcjach termojądrowych nie udało się uzyskać większej ilości energii od tej, poświęconej na wywołanie reakcji. Naukowcy z Massachusetts Institute of Technology wykorzystując reaktor typu tokamak wyeliminowali dotąd stosowany, niezwykle energochłonny i niebezpieczny, chociażby ze względu na konieczność użycia dużej ilości materiałów radioaktywnych, sposób utrzymania wysokich pól magnetycznych. Uzyskanie indukcji pola magnetycznego o wartości 20 Tesli to duże osiągnięcie dla magnesów nadprzewodnikowych.
Przygotowywane do produkcji seryjnej samochody elektryczne wymagają nowych, zupełnie innych platform niż w przypadku aut spalinowych. Szczególne trudności sprawiają projekty przeznaczone dla niewielkich samochodów sportowych. O ile dotąd szczególną rolę w odpowiednim wyważeniu samochodu odgrywał silnik i układ napędowy, to w przypadku pojazdu elektrycznego rolę tę przejęły zespoły akumulatorów.
Ostatniego dnia września przedstawiciele działu badawczo-rozwojowego Hondy ogłosili początek realizacji nowych zamierzeń, które mają osiągnąć swój finał do 2030 roku. Być może jest to częściową odpowiedzią na wycofanie się koncernu z produkcji silników F-1. Po prostu cały potencjał skierowano w inną stronę. Zapowiedziano budowę elektrycznego statku powietrznego eVTOL (electric vertical take-off and landing).
Opracowany przez inżynierów z Pacific Northwest National Laboratory proces nitowania może przyczynić się do obniżenia masy nitowanych podzespołów i przyspieszenia procesów montażowych w przemyśle motoryzacyjnym i lotniczym.
Specjalistyczny portal inżynierski dla osób zaangażowanych w tworzenie produktów – maszyn, urządzeń, mechanizmów, podzespołów, części, elementów itd. – od koncepcji do ostatecznego wykonania.