20 kwietnia 2024


Chociaż tytuł może kojarzyć się w pierwszej chwili z jakimiś tajemniczymi instalacjami bądź urządzeniami, mającymi pozwalać na kontrolę nad procesami pogodowymi, nie to – a przynajmniej nie do końca – będzie tematem niniejszego artykułu. Przyjrzymy się bowiem urządzeniom, które wprawdzie kontrolują klimat, ale czynią to w bardzo ograniczonej przestrzeni.

Opracowanie: Maciej Stanisławski

Meble chłodnicze stanowią wyposażenie różnego rodzaju sklepów branży spożywczej. Wśród nich można wskazać następujące rodzaje:

  • lady bądź witryny chłodnicze,
  • regały chłodnicze,
  • wyspy, gondole bądź bonety mroźnicze,
  • szafy chłodnicze,

Różnią się one niekiedy jedynie nazewnictwem (bardzo często w zależności od producenta), ale najczęściej przyjętymi rozwiązaniami technicznymi (z własnym agregatem, z zasilaniem zewnętrznym etc.). Odbiorcy urządzeń chłodniczych, decydując o wyborze danego typu mebla, biorą przede wszystkim pod uwagę jego przeznaczenie (w tym asortyment przechowywanych towarów) oraz charakter prowadzonej działalności – samoobsługowa lub z obsługą. Istotne oczywiście są również względy estetyczne. O tym wszystkim muszą pamiętać firmy chcące zaistnieć na spożywczym rynku.

JBG2
Początki marki JBG sięgają 1989 roku, kiedy to rozpoczęto produkcję urządzeń z agregatem własnym. W 2001 roku – w odpowiedzi na zachodzące w branży zmiany - uruchomiono produkcję urządzeń marketowych i do dnia dzisiejszego firma osiągnęła pozycję lidera wśród polskich producentów. Budowa nowoczesnej hali produkcyjnej z profesjonalnym zapleczem technicznym i socjalnym umożliwiła pośrednio stworzenie nowej linii urządzeń przeznaczonej dla super- i hiper-marketów oraz systematyczne rozwijanie serii urządzeń wyposażonych we własne agregaty.
Logo JBG2 jest rozpoznawalne na rynkach całego niemalże świata: od Szwecji po Bałkany; od Wielkiej Brytanii po Rosję, a także w Azji i Afryce. Jako producent mebli chłodniczych, firma współpracuje z niemal wszystkimi międzynarodowymi sieciami handlowymi, takimi jak: Auchan, Elea, Tesco, Champion (Carrefour), real, E.Leclerc, Leader Price (Geant), Intermarche, a przez przedstawicieli dociera do regionalnych sieci handlowych: Metro Market, Seoudi Market, Fathalla Gomla Market w Egipcie, Univers All w Rumunii, Kopiejka, Karawan, Alternatywa, Alpi, Samochwał w Rosji, Namatekas, Zemaitios Pienas na Litwie, Anwar w Kazachstanie, Kapi, Wopak na Ukrainie, Arbat na Węgrzech. We wszystkich wymienionych placówkach pracują urządzenia  polskiej firmy. Czyż nie imponujące?

cały artykuł dostępny jest w wydaniu 1/2 (16/17) styczeń/luty 2009