9 maja 2024


Trwają jazdy testowe rekordowego Triumpha Infor Rocket III Streamliner na słynnym słonym jeziorze w stanie Utah.  Sześćdziesiąt lat temu Johny Allen ustanowił w tym miejscu nieoficjalny bezwzględny rekord szybkości motocykla osiągając 193,72 mili na godzinę. Wtedy rekordowy pojazd napędzany był dwoma rzędowymi silnikami Twin konstrukcji Edwarda Turnera.

Triumph Bonneville

Obecnie zastosowano dwa dwulitrowe silniki trójcylindrowe wywodzące się z modelu Rocket III. Dzięki doładowaniu pojazd osiąga moc 1000 KM. Znany z wyścigów na wyspie Man Guy Martin ma do pobicia rekord ustanowiony przez motocykl napędzany dwoma silnikami  Suzuki w 2010 roku. Wynosi on 605,97 km/h.  Rekordowe jazdy polegają na przejeździe ośmiomilowego odcinka, w którego środku znajduje się mierzony odcinek 1 kilometra i 1 mili. Należy to zrobić w obu kierunkach w czasie nieprzekraczającym dwóch godzin.

www.triumpmotorcycles.com


Naukowcy z BAES wnikliwie analizowali przyczyny błędów w prestiżowych regatach American Cup. Doszli do wniosku, że jedną z największych trudności, na jakie napotykają żeglarze, jest problem z wychwyceniem komend skipera wśród hałasów powodowanych bardzo szybką żeglugą.

przewodzenie dzwieku

W przyszłym roku brytyjski jacht Land Rover BAR wyposażony zostanie w opracowaną dla wojska technologię. Specjalnie zaprojektowany zestaw słuchawkowy przetwarzać będzie dźwięki w mechaniczne wibracje, wysyłane impulsami nerwowymi wprost do mózgu. Układ nie przeszkadza w odbiorze otaczających dźwięków, które również są ważne podczas regat. Testowany w warunkach bojowych system sprawia, że doskonale słyszalne są zarówno dźwięki emitowane przez słuchawki, jak i te zewnętrzne, uwypuklane jeszcze przez kolejną zaletę technologii, która doskonale radzi sobie z tzw. szumami tła. Być może dzięki BAES prestiżowy puchar znowu powróci do Anglii.

www.baesystems.com


Konferencja TOP automotive 2016, która w tym roku odbędzie się w dniach 7-9 grudnia we Wrocławiu, to wydarzenie pomyślane jako spotkanie największych producentów samochodów w Polsce i ich dostawców, poddostawców, oraz przedstawicieli organizacji międzynarodowych związanych z rynkiem motoryzacyjnym: IATF i VDA QMC.

Program konferencji skierowany jest do dyrektorów i kierowników działów jakości i produkcji w firmach z sektora automotive oraz wszystkich pasjonatów zagadnień związanych z branżą. Wśród zaplanowanych prezentacji m.in. – zarządzanie wymaganiami specyficznymi branży motoryzacyjnej w łańcuchu dostaw, zarządzanie jakością materiałów dostawców, wyzwania i najlepsze praktyki w zarządzaniu poddostawcami, zarządzanie ryzykiem oraz omówienie nowego wydania normy ISO/TS 16949: Jakość w przemyśle motoryzacyjnym.

Więcej informacji:
www.topautomotive.pl


Rurka Pitota mierzy prędkość samolotów od pionierskich czasów lotnictwa. Wraz ze wzrostem prędkości i pułapów maszyn pomiar ten staje się coraz mniej precyzyjny. Ponadto rurka narażona jest na oblodzenia i uszkodzenia mechaniczne.

BAE laserowy pomiar

Naukowcy z Chelmsford pomyślnie przetestowali laserowy system pomiaru prędkości LASSI. Nowa technika opiera się na odbiciu światła emitowanego przez laser ultrafioletowy od cząstek powietrza. Pomiar następuje z wykorzystaniem zmian koloru, powodowanych przez efekt Dopplera.
System ukryty jest we wnętrzu samolotu i jest odporny na warunki zewnętrzne. Potrafi również wykryć nadchodzącą turbulencję i mierzyć zmiany prędkości, nawet do wartości ujemnych.

www.baesystems.com


Na wydziale inżynierii materiałowej i technologii US Naval Research Laboratory opracowano sposób otrzymywania z wody morskiej paliw syntetycznych, zarówno gazowych LNG i CNG, jak i płynnych.

samowystarczalne okrety

Umieszczona na okręcie instalacja pozyskuje z wody morskiej dwutlenek węgla i tlen. Następnie, w drodze syntezy, gazy te przetwarzane są na potrzebne dla określonego rodzaju okrętu paliwo. Opatentowana niedawno technologia pozwala na znaczne zwiększenie autonomii okrętów wojennych US Navy. Trwają intensywne prace nad zwiększeniem wydajności instalacji.

www.nrl.navy.mil