Dążenie do obniżenia kosztów transportu i emisji sprawia, że powraca się do dawno zarzuconych rozwiązań. Armator promowy Scandlines już kilka lat temu przerobił napęd promów na hybrydowy, eliminując jeden z pięciu silników diesla i zastępując go elektrycznym. Niedawno prom M/K Copenhagen, kursujący pomiędzy Gedser a Rostokiem, wyposażono w rotor Flettnera. Urządzenie zostało wynalezione przez Fina Sigurda Saroniusa, a zyskało sławę dzięki jednostkom zbudowanym w latach 1922-1926 przez Antona Flettnera. Urządzenie wykorzystuje efekt Magnusa.
Długo opracowywane modułowe złącze pozwalające podłączyć dowolny element do podłogi samochodu, z uwagi na odwołanie wszystkich najważniejszych wielkich salonów samochodowych, ostatecznie zostało zaprezentowane wirtualnie. Sergio Pininfarina i Lodovico Campana do prezentacji wykorzystali platformę Meb.
Przedsiębiorstwo Virgin Galactic, pionier w dziedzinie załogowych lotów w kosmos, z powodzeniem przeprowadziło próby w locie samolotu kosmicznego VSS Unity typu SpaceShipTwo. 1 maja tego roku, VSS Unity został wyniesiony na wysokość 15 240 m przez nosiciela – VMS Eve typu WhiteKnightTwo, a następnie, po odłączeniu się, kontynuował podróż w locie ślizgowym, osiągając prędkość 0,7 Mach, by następnie bezpiecznie wylądować w bazie macierzystej Spaceport America w stanie Nowy Meksyk.
SpaceShipTwo
Z uwagi na wprowadzone przez rząd poważne ograniczenia funkcjonowania naszej gospodarki i przemysłu, zostaliśmy zmuszeni aby dokonać pewnych zmian w harmonogramie i sposobie wydawania naszego magazynu „Projektowanie i Konstrukcje Inżynierskie”.
Tematem webinarium, które odbędzie się 21 kwietnia (wtorek) o godz. 10.00, będzie NX Realize Shape & Synchronous Technology.
Specjalistyczny portal inżynierski dla osób zaangażowanych w tworzenie produktów – maszyn, urządzeń, mechanizmów, podzespołów, części, elementów itd. – od koncepcji do ostatecznego wykonania.