
W zakładach Porsche technologie przyrostowe już od dawna są wykorzystywane m.in. przy budowie prototypów i produkcji części zamiennych do klasycznych samochodów sportowych. Teraz przyszedł czas na wytwarzanie przyrostowe tłoków do wysokowydajnego silnika flagowego modelu 911 GT2 RS.
Druk 3D pozwala na produkcję tłoków o konstrukcji zoptymalizowanej pod kątem działających na nie obciążeń. Dzięki temu wytwarzane przyrostowo z wysokiej czystości proszku metalowego w procesie laserowego stapiania metali tłoki są o 10% lżejsze niż standardowe, kute tłoki z produkcji seryjnej. Posiadają również zintegrowany kanał chłodzący w koronie tłoka, niemożliwy do uzyskania konwencjonalnymi metodami.

Dzięki nowym, lżejszym tłokom możemy zwiększyć prędkość obrotową silnika, zmniejszyć obciążenie temperaturowe tłoków i zoptymalizować spalanie – wyjaśnia Frank Ickinger z działu rozwoju zaawansowanych napędów w Porsche. – Dzięki temu można uzyskać do 30 KM więcej z silnika biturbo o mocy 405 KM, przy jednoczesnym zwiększeniu wydajności.
newsroom.porsche.com