Lakierowanie proszkowe, obok malowania kataforetycznego, jest najszybciej rozwijającą się dziedziną pokrywania powłokami ochronnymi. Obecnie większość elementów podwozi samochodowych (wahacze, stabilizatory czy sprężyny zawieszenia) jest lakierowana proszkowo. Stosowanie tej techniki umożliwia zmniejszenie kosztów malowania, a jednocześnie zapewnia bardzo dobrą odporność korozyjną.


Mimo że najprawdopodobniej od każdego przedstawiciela handlowego z przedsiębiorstwa sprzedającego farbę usłyszymy zwrot typu „zapewniam, że”, odnoszący się do wspaniałych właściwości powłok proszkowych, to w trosce o właściwy poziom jakości procesu należy wcześniej sprawdzić wszystkie wymagania określone w dokumentacji technologicznej, które będą musiały być spełnione po nałożeniu farby.
Na etapie projektowania oraz tworzenia technologii wykonania detalu powinniśmy zdefiniować wszystkie możliwe zagrożenia mogące wystąpić podczas procesu wytwórczego.
W artykule opisano przykład lakierowania ważnego elementu maszyn rolniczych, który po procesie lakierowania zmienił swoją średnicę wewnętrzną.
cały artykuł dostępny jest w wydaniu 9 (120) wrzesień 2017