

Rakieta Hondy ma 6,3 m długości, 85 cm średnicy, a jej masa startowa wynosi 1312 kg. Rakieta została skonstruowana z myślą o pionowym starcie i lądowaniu z płaskiego terenu, bez potrzeby stosowania żadnej specjalistycznej infrastruktury. W tym celu w tylnej części kadłuba rakiety umieszczono składane ramiona podporowe, zapewniające stabilizację rakiety w pozycji pionowej. Z kolei w przedniej części kadłuba zainstalowano cztery rozchylane powierzchnie hamulca aerodynamicznego, umożliwiające przejście z lotu postępowego do zawisu i lądowania.
17 czerwca 2025 roku, podczas lotu testowego, rakieta wniosła się na wysokość 271 metrów, a następnie, po otwarciu hamulca aerodynamicznego, zaczęła opuszczać się z powrotem na lądowisko, by ostatecznie bezpiecznie wylądować w wyznaczonym punkcie z dokładnością do 37 cm.


Pomyślne próby w locie rakiety wielokrotnego użytku stanowią ważny krok milowy na drodze rozwoju programu kosmicznego Hondy. Docelowo, do 2029 roku, japoński koncern planuje osiągnąć gotowość technologiczną w zakresie suborbitalnych lotów kosmicznych.
global.honda