
Kalifornijska firma Otto Aviation poinformowała o zakończeniu prób w locie prototypowego egzemplarza samolotu Celera 500L.

Aerodynamiczny płatowiec, zbudowany z myślą o możliwie najbardziej zoptymalizowanym opływie laminarnym i najniższych kosztach eksploatacyjnych w swojej klasie, napędzany jest tłokowym silnikiem RED A03 w układzie V12 o mocy ponad 500 KM, napędzającym śmigło pchające. Samolot rozwija prędkość przelotową 724 km/h, a jego zasięg wynosi ponad 7 200 km. Na jednym galonie paliwa (3,78 l) może przelecieć od 28 do nawet 40 km. Został skonstruowany jako środek indywidualnego transportu lotniczego, o komforcie i osiągach typowych dla odrzutowców klasy biznes, przy czym koszty jego eksploatacji mają być zbliżone do cen biletów linii lotniczych. Samolot odbył już ponad 30 lotów testowych, podczas których potwierdził zakładane osiągi i parametry eksploatacyjne.
ottoaviation.com